Trwałość silnika 1.8 TSI 160 KM

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Mihau
    RS
    • 2009
    • 7460
    • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

    mirek_p11, jak będziesz znał koszty to napisz, bo też powoli się przymierzam do wymiany.
    O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

    Komentarz

    • no4
      Rider
      • 2011
      • 338
      • Octavia III (5E3)
      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

      Mirek, ile masz aktualnie nalatane?
      Moja RS'ka
      Moja Bejca
      VW Polo 1.4 - córki

      Komentarz

      • mirek_p11
        RS
        • 2010
        • 6630
        • Volkswagen
        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

        76000 km

        Seat Leon ST FR by mirek_p11

        Fotki
        Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
        Fotki

        Komentarz

        • no4
          Rider
          • 2011
          • 338
          • Octavia III (5E3)
          • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

          no to pięknie

          u mnie w c4 po roku 54
          u Kasi w yetasie po dwóch 23
          Moja RS'ka
          Moja Bejca
          VW Polo 1.4 - córki

          Komentarz

          • mirek_p11
            RS
            • 2010
            • 6630
            • Volkswagen
            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

            Zamieszczone przez Mihau
            mirek_p11, jak będziesz znał koszty to napisz, bo też powoli się przymierzam do wymiany.
            Koszt całkowity samych części ( łańcuch nastawnika rozrządu, napinacz łańcucha, szyny ślizgowe, obudowa napędu kół, uszczelka, koło łańcuchowe ) to ok. 2000 zł w ASO. Wymiana ok. 1000 zł.

            Jest tylko pytanie czy wszystko trzeba wymienić, bo np. element o nr. 25 w etce ( koło łańcuchowe widnieje jako całość czyli wałek rozrządu (06H109021K )) :roll:

            Aktualnie kowal 2002 sprawdza jakie części będą potrzebne i czy nowy typ łańcucha będzie pasował do starych zębatek.

            Seat Leon ST FR by mirek_p11

            Fotki
            Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
            Fotki

            Komentarz

            • krzys301
              Ambiente
              • 2007
              • 244
              • Octavia I (1U2)
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

              silnik bajka, obecnie ma 70 tyś km .
              jedyny ból to zużycie oleju , około 3 litrów na 15 tyś km (od nowego im starszy olej tym więcej pije ), przy stylu jazdy ( kapelusznika) , auto w automacie.

              Komentarz

              • pgolik
                Drive
                • 2011
                • 96
                • Octavia II (1Z3)
                • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                Zamieszczone przez krzys301
                przy stylu jazdy ( kapelusznika) , auto w automacie.
                DSG (zwłaszcza przy spokojnej jeździe) lubi niskie obroty, podejrzewam, że dla zdrowia silnika nieco cięższa noga może być znacznie lepsza. Ja mam manuala, ale jeżeli DSG zmienia biegi tak, jak pokazuje u mnie podpowiadaczka na MaxiDOT, to zdrowe dla silnika to nie jest.

                Komentarz

                • Tippo
                  L&K
                  • 2009
                  • 1349
                  • Octavia III (5E3)
                  • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                  Zamieszczone przez pgolik
                  DSG (zwłaszcza przy spokojnej jeździe) lubi niskie obroty, podejrzewam, że dla zdrowia silnika nieco cięższa noga może być znacznie lepsza. Ja mam manuala, ale jeżeli DSG zmienia biegi tak, jak pokazuje u mnie podpowiadaczka na MaxiDOT, to zdrowe dla silnika to nie jest.
                  Soft do tego, to pisal chyba ktos z Greenpeace

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    Jakos moje jak przyspieszam nie chce zmieniac biegow przy 1500obr/min tylko ciagnie i do 3/4 obrotomierza. Przy jednostajnej jezdzie to sie zgodze, ale z manualna skrzynia wiekszosc tez wrzuca 6 bieg przy 90 a nie ciagnie silnika na 4 zeby byc gotowym na nagly manewr
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • edo25
                      Classic
                      • 2014
                      • 7

                      Nie wiem czy ten post był ale jaki jest obecnie najnowszy napinacz łańcucha rozrządu do 1,8 tsi?

                      Komentarz

                      • andrzej111
                        L&K
                        • 2010
                        • 1391

                        Był taki post ale w innym wątku, 06K109467K
                        Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW

                        Komentarz

                        • miki1979
                          Drive
                          • 2013
                          • 70
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • BZB 1.8 TSI 160 KM

                          Edo25 masz zamiar wymieniać ? Profilaktycznie czy coś słyszysz ?
                          Pytam bo też mam silnik BZB i od zakupu i lektury forum biję się z myślami

                          Komentarz

                          • edo25
                            Classic
                            • 2014
                            • 7

                            miki1979 na wymiane było juz za późno 11 klocków w plecy bo poleciało wszystko przez ten j..ebany napinacz. Teraz mi wstawili jakiś podobno najnowszy 06K109467K i podobno nie ma nowszego więc ciekawi mnie ile to wytrzyma bo ASO bajerzą że 200K.

                            Komentarz

                            • miki1979
                              Drive
                              • 2013
                              • 70
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • BZB 1.8 TSI 160 KM

                              Hmm no to mnie nie pocieszyłeś :-( Myślałem (łudziłem się), że jednak w starszych rocznikach, w BZB gdzie jest jeszcze norma Euro4 problem jest mniej spotykany a tu widzę kolejny przypadek :-(
                              Napisz jeśli możesz, który masz rocznik, jaki przebieg itp. Słyszałeś wcześniej jakieś podejrzane dźwięki?
                              ASO wymieniło cały silnik?

                              Komentarz

                              • edo25
                                Classic
                                • 2014
                                • 7

                                miki1979 Ja mam skodę 2008 r rozrząd strzelił przy przebiegu 124k teraz mam 127k .Była opcja wymiany całego silnika nawet był już zamówiony i przyjechał ale był ten drugi cdaa i tam niepasowało coś z pompą oleju coś takiego niepowiem ci dokładnie był za nowy do mojej elektroniki koszty mnie więcej te same były. Oznak żadnych podjeżdżałem akurat pod bramę do domu i gasiłem i wtedy zgrzytnęło i był koniec żanych kontrolek check silnika czy coś takiego kompletnie nic. W Aso powiedzieli że na tym napinaczu najnowszym 200k coś mi się wierzyć nie chce.

                                Komentarz

                                • tom007
                                  Rider
                                  • 2011
                                  • 536
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • BZB 1.8 TSI 160 KM
                                  • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                                  BZB ma te same problemy z rozrządem co CDAA, konstrukcja samego rozrządu jest taka sama.

                                  A tu jako ciekawostka odpowiedz pracownika SAP na maila z pytaniem o możliwość awarii napinacza rozrządu i ewentualną odpowiedzialność Skody jeżeli będzie to napinacz z wadliwej serii:

                                  W odpowiedzi informujemy, iż Volkswagen Group Polska nie spekuluje na temat możliwości wystąpienia hipotetycznej usterki. Wyjaśniamy również, iż koszty napraw samochodu po upływie dwuletniej gwarancji, należą do użytkownika samochodu.
                                  Octavia Tour Ice+ 1.6Mpi
                                  Octavia 2 Elegance 1.8TSI

                                  Komentarz

                                  • miki1979
                                    Drive
                                    • 2013
                                    • 70
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                    Zamieszczone przez tom007
                                    BZB ma te same problemy z rozrządem co CDAA, konstrukcja samego rozrządu jest taka sama.
                                    Kurcze - wybrałem kilka cytatów, tylko z tego tematu (a czytałem podobne opinie jeszcze w innych tematach):

                                    Zamieszczone przez voytek
                                    [...] Były przypadki całkowitego zniszczenia silnika w wyniku awarii rozrządu. Trzeba tu też odróżnić silniki BZB, z którymi nie było problemów o tych CDAA, z którymi problemy są.
                                    Oleju trochę bierze, ale bez przesady - jakieś 0.1-0.15 l/1000 km - ale z tym różnie bywa, jednym ciągnie więcej, innym mniej, zależy od egzemplarza.
                                    Zamieszczone przez ary
                                    No bo jakimś dziwnym trafem w BZB problemów nie obserwowano mimo, że także lata na tym samym napinaczu z serii N, aż do 26.04.2010. Teraz też zalecają mu nowszy z serii AB :roll:
                                    Zamieszczone przez rowerek
                                    Silniki różnią się układem dolotowym oraz ilością sond lambda. Dodatkowo w CDAA postanowili zmniejszyć tarcie wewnętrzne silnika, zmienili napinacz rozrządu i zmniejszyli ciśnienie oleju. Paradoksalnie wersja po modyfikacjach (CDAA) zamiast wnieść postęp to przysporzyła więcej problemów. Pojawiły się problemy z nadmiernym spalaniem oleju, z napinaczem i łancuchem rozrządu.

                                    Wg mnie trwalsze są BZB bo całe zamieszanie z 1.8tsi rozpoczęło się wraz z CDAA i jej debiutem w OII FL. Wersja BZB była montowana parę lat w Passatach, OII przed FL oraz przez półtora roku w Superbie II i z nimi żadnych problemów nie ma.
                                    Już sam nie wiem co o tym myśleć

                                    Komentarz

                                    • tom007
                                      Rider
                                      • 2011
                                      • 536
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • BZB 1.8 TSI 160 KM
                                      • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                                      miki1979, też się naczytałem tych opinii jak kupowałem auto. Od tamtego czasu nasłuchałem i naczytałem się kolejnych i według mnie złą opinię CDAA zrobił wadliwy napinacz który montowali przez jakiś czas i wtedy poleciało w krótkim czasie kilka silników.
                                      Ogólnie to nie ma tragedii i nie tylko VW dało d..py z rozrządem bo m.in. w bmw też zdarzają się problemy z łańcuchem. Takie czasy, ekologia, cięcie kosztów do tego przeglądy longlife i efekt gotowy niezależnie od marki i silnika.

                                      Nie ma co siać paniki. Jak jeździ dobrze to ciesz się jazdą. Zacznij się martwić jak zauważysz jakieś objawy typu - klekotanie, drgawki, wypadające zapłony itp.
                                      Chyba, że bardzo się boisz lub masz już przebieg pod 200kkm to wymiana profilaktyczna i będziesz spać spokojnie.
                                      Octavia Tour Ice+ 1.6Mpi
                                      Octavia 2 Elegance 1.8TSI

                                      Komentarz

                                      • kowal 2002
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2006
                                        • 5161

                                        Zamieszczone przez miki1979
                                        ...
                                        Już sam nie wiem co o tym myśleć

                                        Za VW AG:
                                        CDAA zmiany w stosunku do wersji BZB:
                                        – średnica łożysk głównych zmniejszona z 58 na 52 mm
                                        – zmienione tłoki
                                        – zmienione pierścienie tłokowe
                                        – inna technologia honowania
                                        – pompa oleju o regulowanej wydajności
                                        – pompa podciśnieniowa firmy Ixetic
                                        – ułożenie przewodu zasilającego (paliwowego)
                                        – siłownik regulacji turbosprężarki analogicznie do EA113

                                        Podejrzewam, że "główni zabójcy" CDAA to pkt. 2 - 5 ( + oczywiście felerny napinacz, ale jego "feler" jest bezpośrednio związany ze zmniejszonym ciśnieniem oleju < do 3,5 krpm prawie o połowę w stosunku do BZB >).
                                        Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                        Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                        Komentarz

                                        • andrzej111
                                          L&K
                                          • 2010
                                          • 1391

                                          Zamieszczone przez kowal 2002
                                          Podejrzewam, że "główni zabójcy" CDAA to pkt. 2 - 5 ( + oczywiście felerny napinacz, ale jego "feler" jest bezpośrednio związany ze zmniejszonym ciśnieniem oleju < do 3,5 krpm prawie o połowę w stosunku do BZB >).
                                          O tym nawijał mi mechanik z ASO jak miałem zmieniany napinacz. Z tego co zapamiętałem

                                          -tylko ORI filtr oleju
                                          -ostrożnie z pałowaniem do odcinki
                                          -zmiana oleju max co 15kkm lub raz w roku
                                          Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW

                                          Komentarz

                                          • mirek_p11
                                            RS
                                            • 2010
                                            • 6630
                                            • Volkswagen
                                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                            kowal 2002, będziesz wymieniał rozrząd, bo już sam nie wiem czy robić wszystko na 100000 km czy olać i jeździć. Napinacz wymieniony przy 30 tys. km, ale już wyszły dwa nowsze od tego czasu. Ogólnie problemów brak, ale czasami jakieś dziwne dźwięki słyszę jak odpalam auto przy niskich temperaturach.

                                            [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=iTi_SfhpfNA[/youtube]

                                            Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                            Fotki
                                            Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                            Fotki

                                            Komentarz

                                            • andrzej111
                                              L&K
                                              • 2010
                                              • 1391

                                              mirek_p11, norma, klepie jak mój po wymianie napinacza
                                              Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW

                                              Komentarz

                                              • miki1979
                                                Drive
                                                • 2013
                                                • 70
                                                • Octavia II combi (1Z5)
                                                • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                                Troszkę mnie uspokoiliście choć i tak przy każdym odpalaniu wozidła będę nadal nasłuchiwał niepokojących dźwięków Temat powróci pewnie za jakiś czas przy kolejnym rozwalonym silniku - ale cóż - póki co szkoda mi kasy (nie bardzo ją mam zresztą) na wymianę czegoś co niekoniecznie musi być u mnie wadliwe...
                                                Auto kupione w sierpniu i od tego czasu nie zaobserwowałem nic niepokojącego, ale też nie mam żadnego porównania jak powinien pracować ten silnik.
                                                Auto z 2008 roku - na tą chwilę mam przejechane 163 kkm, ale jako, że mało jeżdżę więc teraz roczny przyrost przebiegu drastycznie poleci w dół.

                                                Komentarz

                                                • kowal 2002
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2006
                                                  • 5161

                                                  mirek_p11, ja niedługo po tym jak skończyła się gwarancja ( przy ok. 80 kkm ) wymieniłem profilaktycznie napinacz, łańcuch, ślizgi i jeszcze kilka pierdołek. Co ciekawe całość, po rozłożeniu, była w bardzo dobrym stanie ( brak niepokojących śladów ). Podejrzewam, że duży, pozytywny wpływ na to miał fakt, że auto stoi w ciepłym ( ok. 20 st. C ) garażu, przeglądy co 15 kkm ( 2 x w roku ) + duży przepał oleju ( 4-5 l/ 15 kkm ) więc prawie jak wymiana co 7,5 kkm. Oczywiście to nie gwarantuje, że nadal będzie dobrze, ale człowiek trochę spokojniej śpi.
                                                  Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                                  Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                                  Komentarz

                                                  • edo25
                                                    Classic
                                                    • 2014
                                                    • 7

                                                    Wiecie co mi w ASO powiedzieli że wszystkie te straszne wypowiedzi czytane na forach są efektem braku serwisowania auta w autoryzowanych stacjach obsługi a jedynie u pana Kazika w garażu. Co wy na to?

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...